Предложено е лимит до 15 г. за използване на автобусите...

\"Според мен причината за катастрофата на автомагистрала \"Тракия\" е сериозно амортизираният автобус с технологично износени ламарини. Това е следствие от дългогодишната употреба\".

 

Това заяви в \"Часът на Милен Цветков\" председателят на Асоциацията на автобусните превозвачи Ивайло Константинов по повод инцидента, при който загинаха 8 души.

 

\"Проблемът обаче не е технически, а конструктивен, т.е. има нарушена цялост на конструкцията на автобуса. Нещо, което и най-добрият механик не може да установи\", смята Константинов.

 

Той е на мнение, че автобусът най-вероятно е рециклиран, подновен е визуално и са подменени част от конструктивните детайли, вследствие на което автобусът е тежал повече.

 

\"Колкото и да е странна тази теза, аз мисля, че това е истинската причина за катастрофата\", заяви председателят на асоциацията.

 

Собственикът на фирма за автобусни превози Петър Арабаджиев също подкрепи тази теза, пояснявайки, че съди за това от предницата на автобуса, която изглеждала по-нова – т.е. шасито на автобуса е едно, а останалата част друга.

 

\"Има много малки фирми с по 2-3 автобуса. Реално погледнато не виждам как функционират, ако работят законово по една елементарна причина. Фирмата трябва да поддържа гараж, механика, медицинско лице. С един или два автобуса това трудно ще стане\", заяви Арабаджиев.

 

\"Ние предложихме между 10 и 15 години да бъде лимитираната граница за използването на автобус за обществен превоз. Досега няма такова ограничение\", обясни Ивайло Константинов. Той поясни, че амортизацията зависи не само от годините на използване на машината, но и от пробега.

 

\"Шофьорът на автобуса носи отговорност, ако той сам е извършил техническия преглед преди курса. За съжаление масово по-малките фирми го правят\", допълни Константинов.

 

На въпрос как печелят конкурсите фирми, като \"Ентуртранс\" например, той обясни че е обвързано с избори и смяната на общинска власт.

 

\"В този смисъл вероятно гибелта на тези 8 души е резултат и на корупция. Затова ние държахме на това, че не може републиканска транспорта политика да бъде реализирана от кметове на населени места, често с по 2000-3000 души. Въпросът е глобален. Докато не направим единна републиканска схема, в която да има ясни правила, критерии и провеждане на конкурси, проблемът няма да се реши\", категоричен бе Ивайло Константинов.