Това е издевателство над пътниците, заяви говорителят на Руския съюз на туроператорите Тюрина...

Авиокомпания Bulgaria Air, чрез забавянето на руските пътници в Бургас, се е опитала по този начин да ги накара втори път да платят за вече платените авиобилети, заяви говорителят на Руския съюз на туроператорите Ирина Тюрина.


Четирите полета, с които около 650 руски туристи вчера трябваше да се завърнат в България от Санкт Петербург и Москва, бяха отменени в Бургас за повече от денонощие. Самолетите започнаха да излитат едва след 15.00 часа днес. Авиокомпания Bulgaria Air заяви, че полетите не се изпълняват заради дълговете на приемащия български туроператор \"Алма тур\".


\"Холдинг \"Алма тур\" има дългове към българския авиопревозвач Bulgaria Air за 3,5 милиона евро, като тези дългове са съществували още преди започването на летния сезон през май. Но Bulgaria Air е продължила да работи с тях, нещо повече, предлагала е на руските туроператори да сключват договори за авиобилети не директно, а само чрез \"Алма тур\", заяви Тюрина.


Очевидно е, че туристите са си платили билетите, иначе те едва ли щяха да летят в България, а и от Bulgaria Air прекрасно знаят това, посочи тя. Но авиокомпанията е решила да шантажира руските туристи и да ги принуди повторно да платят. Според Тюрина, някои от туристите в крайна сметка са купили билети за други полети.

Авиокомпанията е избрала удобен момент за скандала: летният сезон приключва и парите са събрани. Това е издевателство над пътниците, които бяха вкарани в конфликта между два стопански обекта. Руските авиационни власти трябва да протестират срещу българските си колеги, подчерта Тюрина. Тя смята, че ситуацията може да се повтори, тъй като полетите от Москва и Санкт Петербург в рамките на лятната програма на \"Алма тур\" се извършват два пъти седмично от Bulgaria Air – във вторниците до 20 септември и петъците до 23 септември. /БГНЕС