Според икономическите експерти, реформите в железницата са закъснели, но наложителни.

Икономисти подкрепиха мерките, предвидени от управата на БДЖ, за спасяване на дружеството от фалит. Според икономическите експерти, реформите в железницата са закъснели, но наложителни.

Те твърдят още, че  заплануваната на 24-ти ноември ефективна стачка в железницата може да има обратен ефект и да влоши още повече ситуацията в БДЖ.

По думите на икономиста Георги Ангелов, решението на синдикатите влаковете да спрат да се движат на 24-ти ноември, ще доведе до големи загуби и до отлив на клиенти. Според него, ако не може да се стабилизира, БДЖ ще стане като Кремиковци.

Според Петър Ганев, единственият печеливш път за БДЖ  минава през намаляване на загубите, което включва именно увеличение цените на билетите и спиране на губещите линии.

И според икономиста Емил Хърсев без промяна в статуквото и затягане на коланите, БДЖ няма да успее да изплува от финансовото блато.

На свой ред и шефът на холдинг БДЖ - Владимир Владимиров, направи прогнозни изчисления на ефекта от предстоящите реформи в цифри.

С 20-24 милиона ще намалим оперативните загуби. Това ще ни приближи към резултата от 0 загуби. Разбира се, трябва да се предприемат и други мерки, като например ограничаване кражбите на гориво, ограничаване на безбилетното пътуване, заяви Владимир Владимиров.

От спрените влакове БДЖ  предвижда да спести 20 милиона лева на година. Други 30 милиона пък ще бъдат събрани от продажба на неоперативни активи през 2012 г. С парите от продажбата на дружество \"Товарни превози\", загубите на железниците ще бъдат намалени наполовина. Сумата, на която се оценява дружеството е 100 милиона евро.